tisdag 11 september 2012

Svar på tal

Björn, vår störtsköna lilla knopp, har börjat att utveckla ett imponerande ordförråd. Han kan givetvis ropa på mamma och pappa och även sin syster Lillääää (han låter förvånandsvärt lik en full engelsman när han ropar efter henne). Hans absoluta favoritord just nu är nog mat, eller maaaaaaah som han uttrycker det, och man kan ju börja fundera på om vi svälter våra barn med tanke på hur ofta han i förtvivlan ropar efter mera maaaaaaah! Andra populära uttryck är flalla (flaska) och vovovovovo (hund), men det mest användbara ljudet han tar till i de flesta lägen är nog det vi har döpt till hans "BjörnCraze", äääääööööööh (tonläge: desperat) - ett ljud som utstöts när vi går längre än en meter ifrån honom, när syrran tar hans saker, när han ramlar på rumpan, när han inte får som han vill eller i samband med andra förskräckliga orättvisor.

/U
 

4 kommentarer:

  1. Och jag väntar på mormor!!

    SvaraRadera
  2. Jag blir helt sjuk!!! Nu har jag fått NOG! Jag vill ses... Min lilla Björn gos både pratar o går nästan. :) O den lilla spjuvern Dennis kan kryper i 100km timmen. Jag vill bara säga mer barn till folket(dvs mig). Och föresten jag ringer till dig i dagarn. KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. JAAA! Jag har tänkt på dig jättemycket den senaste tiden, men herregud min hjärn har hamnat i jobbchock och innan barnen sover har jag varit i koma. Men, nu har jag vant mig tror jag, haha, så jag vill JÄTTEGÄRNA ses snart :) Vi kanske ska ta och bjuda in oss alla till Sofia så vi får spana in deras nya lägenhet? Muahhaha.

      Radera
    2. Åh jag vill också träffa er alla!:) Kram!!

      Radera