tisdag 25 september 2012

1 + 3 = kaos

Hemma på golvet trängs gamla makaroner med leksaker och dammtussar i varierande storlek. Under soffkuddarna ligger borttappade tuggummipåsar, fjärrkontroller och småmynt om vart annat och ingen vågar riktigt se efter vad som gömmer sig under den fläckiga soffan. Anledningen till vår lite oordnade vardag heter syskonen Lindbäck och upptar just nu all vår vaken tid. Det är ljuvliga ungar och vi älskar dom till döds, men jag skulle ljuga mig blå om jag sa att livet är en dans på rosor. Det är snarare sagt en "bajs och kiss och snor och pussar och kramar och kladd och bus och stoj och trots och bambam och natta och läsa och leka och trösta och mata och skratta och gråta och älska"-dans som dansas i väldigt snabb takt mellan klockan sex och halv nio varje dag.

Nu är nog den mest intensiva perioden hittills i mitt liv som mamma och om jag hinner med 10 % av alla andra projekt som min överambitiösa hjärna kuckilurar ihop kan det nog anses som en avsevärd bedrift.

/U

2 kommentarer:

  1. Jaaa, ni har det intensivt nu kan man ju säga..Men jag tycker att ni är jätteduktiga som hinner med en massa projekt hemma, jag fattar faktiskt inte hur ni lyckas!=)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag förstår precis vad du menar! Och jag skulle ljuga om jag sa att det inte är skönt att plugga/jobba medans pappan får vara hemma och sköta ;) Kram från oss i norr!

    SvaraRadera