måndag 12 mars 2012

Härlig är helgen

Härlig är helgen sägs det ju och det stämmer onekligen. I fredags åt vi fredagstacos hos grannarna, i lördags hade vi familjemys på lekslottet och framför melodifestivalen och i söndags åt vi vårens första våfflor på altanen i Gnesta. Lilly fick till sin stora lycka sova kvar hos mormor och morfar när mamma, pappa och "lillebrossan" åkte och "jobbade". Det var knappt så att vi fick varsin "hej då - kram" när vi gick.

Ibland får jag lite ångest över att inte kunna spela in livet - dokumentera allt roligt (och tråkigt för den delen) som händer runt omkring oss, som barnen gör och säger och känslor som man känner. Som i söndags morse, när Lilly och jag skulle lysa med ficklampan efter lejon i garderoben, precis som Alfons pappa gör i favoritboken, och där - i den gigantiska nallehögen som just nu är placerad där inne, låg ju ett litet gosedjurslejon. Vad är oddsen för det liksom?

Nej, det är ju verkligen bara en liten bråkdel av allt härligt och mindre härligt som skrivs ner här i bloggen. Men, det är bättre än inget och det är faktiskt otroligt roligt att få en inblick i vad som hände i vårt liv för ex antal år sedan.

NU - Björnmys innan storasyster kommer hem igen!

/U

4 kommentarer:

  1. Ja jag vill verkligen rekommendera alla småbarnsföräldrar att skapa en blogg och skriva ner vardagshändelser, bilder och filmklipp är också av stort värde när mormor och morfar har sina nostalgistunder om händelser runt barnbarnen.

    SvaraRadera
  2. Ja jag tackar så mycket för att du inspirerade mig att också starta en blogg, speciellt när man har ett miniminne som jag, då är den såå guld värd!:)
    Kram Moster!!

    SvaraRadera
  3. TAck för tipset, ska kolla de! Hur mår dina små barn? Hur gamla är dem nu? Kram/Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) De mår bara bra, Lilly blir tre i juni och björn är 7 1/2 månad nu. Tiden spurtar verkligen. Tror faktiskt inte att hon minns hur det var innan björn fanns. Jag brukar följa din Lilly, hon verkar vara en fantastisk liten tjej. Och Vilgot är verkligen sjukt söt!

      Radera