onsdag 2 maj 2012

Var inte rädd lilla vän

Helgen. Helgen var lång och varm och svettig. Lång för att det var Valborg och första maj, varm för att våren äntligen kom och svettig för att vi har jobbat i trädgården som små kaniner med duracellbatterier i kroppen. Vi har knappt lämnat ägorna på fyra dagar och ändå känns det som om vi har gjort mer än på länge.

Idag var det i alla fall åter till arbetsverkligheten för Micke och åter till föräldraledigsverkligheten mig. Årets pollen verkar dock föra något slags krig med min kropp, så för att undvika små onödiga "trött och tycka synd om sig själv"-utbrott tog jag barnen och hängde med Molly (och några andra personer) i ett par timmar. Sen förflöt dagen rätt så fint, vi promenixade med Suzan och hade onsdagsmys med gymnasiebru...tanterna. Lilly tvingade Tant Carro att titta på Alfons och spöket ett okänt antal gånger och tröstade sin kära Carro när det vart lite läskigt genom att trycka ner hennes huvud i sitt lilla knä och hålla om henne hårt hårt. Vi fick typ bända loss Carro när det var tajm to say good bye.

Nu - sömnsamling innan soluppgång och vaken bebis.
Den som vill ha bilder btw får gärna komma hit och hjälpa mig leta reda på kameraladdaren...

/U


2 kommentarer:

  1. Så synd med sladden för det hade varit ett stort nöje att se Lilly och Carro...Så roligt för Lilly att ha sina "tanter" där ibland.

    /Mormor

    SvaraRadera
  2. Men jag är ju faktiskt inte rädd så länge Lilly håller i mig, det har hon ju rätt i.

    SvaraRadera