onsdag 16 november 2011

Inte så noga med underlaget

Jag har peppat Lilly att själv ta av sig blöjan. Undertecknad tänkte att det kanske är ett vettigt steg mot en blöjfri värld, att kunna ta av sig blöjan och vifta med baken i det fria en stund när blöjan är full och blåsan är tom. Det har gått ypperligt bra måste jag säga, Lilly har knölat av sig blöjan helt på egen hand och sedan bröstat upp sig av stolthet över sin prestation. Men, igår tog projektet en ny vändning. Någon gång efter att Micke pussat henne godnatt, släckt lampan och stängt dörren, kröp hon självmant ur blöjan innan hon klockade ut för dagen. Japp. Och eftersom hon fortfarande suger i sig en ganska rejäl flarra välling innan hon somnar så är det enkelt att räkna ut vad som hände sen. När jag och Björn kommer in för landning i sängen ligger fröken fräken i en stor, och då menar jag STOR, pöl av kiss och sover som en klubbad säl. Björn vaknade såklart till mitt i soppan och det skulle ammas, bytas lakan och kläs av kisströjor på en och samma sekund.

Projekt "blöjfri" tog ett steg framåt och typ tio steg tillbaka kan man väl konstatera. Tur att vi inte har så bråttom.

/U

1 kommentar:

  1. Jag förstår problemet men nu är det dags att kolla henne, ta upp henne till toan och och säga "kissa"... så är det torrt i sängen.....Puss

    SvaraRadera