tisdag 12 juni 2012

Till Molly

Molly,

I egenskap av din fadder, moster och namne vill jag lova dig detta.

Du kan komma till mig när din mamma har tjötat på dig om att få kamma dina ljuva lockar fast du inte vill. Då ska vi gå och köpa en hårborste med glittrande stenar och vackra figurer.

Du kan komma till mig när din pappa inte vill gå till lekparken för femtielvte gången samma vecka. Då ska vi gunga högt högt upp i molnen tills du kiknar av skratt.

Du kan komma till mig när din mamma promt vill klä dig i tåliga dagiskläder och vattentäta galonbyxor. Då ska vi gå och köpa den vackraste klänningen du kan hitta i affären.

Du kan komma till mig när din pappa inte vill köpa lördagsgodis till dig en onsdag fast du hemskt gärna vill ha. Då ska vi smyga till ICA och köpa den största chokladkakan på godishyllan.

Du kan komma till mig när din mamma tycker att du ska somna tidigt så att du orkar gå till skolan dagen efter. Då ska vi titta på två filmer och somna i soffan tillsammans.

Du kan komma till mig när mamma och pappa har haft ett sånt där pinigt förhör med din första pojkvän och du tycker dom bara är för mycket. Då ska vi prata om hur fantastisk han är och planera ert bröllop i fantasin.

Du kan komma till mig när du är gravid med ditt första barn och din pappa vill låsa in dig i ett madrasserat rum tills bebisen vilar i din famn. Då ska vi åka en weekend till Paris och shoppa tills vi inte orkar stå på benen.

Du kan komma till mig när du köpt ditt första hus och tycker att din pappa ska renovera villan åt dig. Då har moster blivit miljonär och du får välja precis vilket kök du vill.

Älskade Molly, vi ska ha roligt tillsammans - du och jag.

/U

2 kommentarer:

  1. Men åååååh vad fint! Jag saknar ord, just nu kommer de bara tårar! Du är verkligen världens bästa syster/fadder/människa! Molly älskar och kommer att älska sin moster mest i världen!
    Puss & Kram!

    SvaraRadera
  2. Va fint skrivet, verkligen från hjärtat! Kom en tår här med. Barn är den största lyckan även om man är lite tröööött ibland ;)

    SvaraRadera