måndag 15 augusti 2011

Om rutiner

Innan Björn välsignade våra liv med sin närvaro så ägde vi något som kallas för rutiner. Vi hämtade och lämnade på dagis, gjorde tappra försök till veckohandling, träffade familj och vänner på helgen, väckte Lilly vid sju och stoppade henne i säng straxt innan nio. Micke tränade bandy på torsdagar och jag träffade mina vänner på onsdagar. Dagarna var absolut inte tråkiga, men liksom relativt förutsägbara.

Nu har jag en treveckors bebis som gillar att krubba tutte och sova när han känner fört. Jag har en Lilly som jag inte vet vad jag ska göra med i höst - dagis, inte dagis, antal timmar på dagis? Jag har en man som precis bytt bandyklubb, en inkomst som inte är som det brukar vara och hus som är min nya arbetsplats i höst. Jag har ett gyllene tillfälle att skapa många nya roliga rutiner och det skrämmer byxan av mig ibland. I vilket litet hörn ska jag börja och varför, vaaarför, kommer inte livet med en manual?

/U

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar