måndag 2 augusti 2010

Pappafiering pågår...

Idag börjar jag att jobba igen efter fyra underbara semesterveckor. Fyra veckor fyllda av lek, bus, vänner, mat, bröllop, bad, familj, pussar, husköp och lite annat smått och gott. Fyra veckor av intensiv mammafiering. För gudarna ska veta att det bara var pappa som gällde när min semester startade.

Under semestern har jag alltså sakta men säkert mammafierat pappagrisen. Jag har pussat, kramat och bjudit på alldeles för mycket glass. Jag har läst böcker, promenerat och mutat henne med kärlekskakor. Jag har killat, lekt tittut och smugit dit en och annan korvbit.

Idag, på min första arbetsdag, fick Lilly åka med pappa till lekslottet. LEKSLOTTET. Hör bara hur det låter. Ingen jävla isglass går upp mot lekslottet.

Nej. Jag är körd. Pappafieringen kommer snart att vara total.

/U

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar