måndag 17 mars 2014

Vi har bara varandra


I fredags, straxt efter lunch, ringde min mobiltelefon. Björn hade spytt ner hela sig själv och lite till och jag fick rycka ut till förskolan för att hämta hem min lilla sjukling. För mitt inre föreställde jag mig en helg kantad av kletiga lakan, upptagna tvättmaskiner och hängiga familjemedlemmar. Men icke. Björn var glad som en liten magsjuk lärka och åkte med glädje hem från förskolan för att omedelbart praktisera sin stora hobby - snickeriverksamhet. Givetvis ville ingen vettig människa träffa familjen "kanskegerermagsjuka", så resten av helgen fick vi spendera i varandras goda sällskap. Vi tittade på 101 dalmatiner under vårt traditionella "filmochchipsstjärnor"-fredagsmys, blåste sjukt många såpbubblor, krubbade lördagsgodis, bröt oss in i vår husvagn som gått i baklås, handlade galonbyxor till Lilly, gick på bamsegympa (Björns gymnastikpremiär), skurade golvet, skjutsade Lilly till sin polare Marcus och åt en något rörig familjemiddag på O´learys.

Trots överhängade hot om magsjuka så var helgen sådär mysig och rörig som den ska vara.

/U 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar