torsdag 16 februari 2012

När lillan kom till jorden

Min syster och jag går way back. Vi har lekt, busat, skrattat, gråtit, sörjt, stöttat och älskat varandra i vått och snustorrt. Hon är min allra bästa vän i hela vida världen och när hon är glad då är jag glad och när hon är ledsen då är jag ledsen.

Igår blev min syster mamma. Vägen dit var lång, väldigt lång, och när min syster har ont, ja då har jag ont. Igår var - utan tvekan - mitt livs längsta dag och om jag tyckte att min dag var lång och olidlig så ska gudarna veta att det var min syster som fick brottas med smärtorna av att föda barn. Men det fina med förlossningar, det är att den grymmaste smärtan blir till den största lyckan, och när min syster är lycklig, ja då är jag lycklig.

Bra kämpat Maritha - du hittade din inre tigrinna.

Välkommen till världen Molly. Moster älskar dig redan.

/U

3 kommentarer:

  1. Underbart! Välkommen Molly... Konstigt men jag vill snosa bebis fast jag har en egen. Jag ska oxå bli moster igen om ca2 mån. Jag längtar...
    KRAM från Tant Elin

    SvaraRadera
  2. Ja ni har det så himla bra ni systrar.

    SvaraRadera
  3. Åh vad fint skrivet min älskade syster! Jag kände ditt stöd hela tiden, du kämpade så bra! Nu har vi så mkt mys och gos å se fram emot, puss & Kram på dig värdens bästa syster och människa! /Maritha

    SvaraRadera